Λίγες μέρες αφότου τα δεκαπεντάχρονα λαχτάρησαν για το απολυτήριο του Γυμνασίου (πέρασα, με τι βαθμό;), εκεί στο τέλος της υποχρεωτικής εννεάχρονης εκπαίδευσης, όπου η βάση του 10 έχει σημασία, βγήκαν τα αποτελέσματα των περίφημων Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους δεκαοκτάχρονους απόφοιτους Λυκείου.
Από αυτή λοιπόν τη γιγάντια και θεαματική τελετή των Πανελλαδικών, οι πιτσιρικάδες του Γυμνασίου έμαθαν ότι το 10 της βάσης, για το οποίο κουράστηκαν και λαχτάρησαν, δεν ισχύει• στις ανώτερες σχολές περνάς και με μέσο όρο κάτω από τη βάση. Περνάς και με 7 μόσο όρο, και με 6, μπορεί και με 5.
Παράδοξο, αλλά έτσι συμβαίνει. Για να περάσει την τάξη στο Γυμνάσιο ο μαθητής χρειάζεται βαθμό 10 κατά μέσο όρο και να μην πέφτει κάτω από τη βάση σε ορισμένo αριθμό βασικών μαθημάτων (αρχαία, μαθηματικά κ. λπ.).
Για να περάσει σε κάποιο πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ δεν χρειάζεται τίποτε, χρειάζεται ό, τι να ’ναι... Πρόκειται για διπλό μήνυμα, για το double bind των ανθρωπολόγων, αυτό που οδηγεί σε σχιζοφρένεια κατά τους ψυχαναλυτές...
Όλο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα εκπέμπει τέτοια σχιζοφρενιογόνα μηνύματα, σήματα καταστροφής.
Με τη χώρα επισήμως σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, το σχολείο εξακολουθεί να βρίσκεται σε λήθαργο, να αφίσταται από τις πνευματικές επιθυμίες και ανάγκες των πολιτών, να αφίσταται από τις παραγωγικές ανάγκες της χώρας, να αφίσταται από την κοινή λογική.
Η υπουργός Παιδείας άρχισε τη μεταρρύθμσή της (κάθε υπουργός κάνει μεταρρύθμιση...) καταργώντας τη βάση του 10, για να:
- Μη μείνουν κενές θέσεις στα ανεπιθύμητα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
- Mη μείνουν άδειες οι επαρχιακές πόλεις, οι γκαρσονιέρες τους και οι καφενειοταβέρνες τους.
- Μη μείνουν άδεια τα ΚΤΕΛ και οι πτήσεις.
- Παρκάρουν οι νέοι σε σχολές και να μην εμφανιστούν στη μετρούμενη, ήδη τρομακτική, νεανική ανεργία
- Εξακολουθήσουν οι φοιτητές να αφαιμάσσουν τις ήδη εξαντλημένες οικογένειες καταγωγής.
Από το άρθρο, «Σχολεία παραγωγής άεργων και δούλων», του Νικου Γ. Ξυδακη στην Καθημερινή 11.7.10.
Η προηγούμενη κυβέρνηση, αφού είχε επιτελέσει κοινωνικο-οικονομικό-μικροκομματικό έργο επί χρόνια με τη βάση του 10 την κατάργησε.
Τώρα η νέα κυβέρνηση αφού επιτελέσει και αυτή το ίδιο ευάρεστο "κοινωνικό" έργο, για να αυξήσει την ψηφο-πελατεία της, κάποτε πιθανόν να αντιληφθεί και αυτή ότι με να το βάζεις κουμπούρια και τούβλα στα πανεπιστήμια δεν αναβαθμίζεις την παιδεία….ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ!!
Από αυτή λοιπόν τη γιγάντια και θεαματική τελετή των Πανελλαδικών, οι πιτσιρικάδες του Γυμνασίου έμαθαν ότι το 10 της βάσης, για το οποίο κουράστηκαν και λαχτάρησαν, δεν ισχύει• στις ανώτερες σχολές περνάς και με μέσο όρο κάτω από τη βάση. Περνάς και με 7 μόσο όρο, και με 6, μπορεί και με 5.
Παράδοξο, αλλά έτσι συμβαίνει. Για να περάσει την τάξη στο Γυμνάσιο ο μαθητής χρειάζεται βαθμό 10 κατά μέσο όρο και να μην πέφτει κάτω από τη βάση σε ορισμένo αριθμό βασικών μαθημάτων (αρχαία, μαθηματικά κ. λπ.).
Για να περάσει σε κάποιο πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ δεν χρειάζεται τίποτε, χρειάζεται ό, τι να ’ναι... Πρόκειται για διπλό μήνυμα, για το double bind των ανθρωπολόγων, αυτό που οδηγεί σε σχιζοφρένεια κατά τους ψυχαναλυτές...
Όλο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα εκπέμπει τέτοια σχιζοφρενιογόνα μηνύματα, σήματα καταστροφής.
Με τη χώρα επισήμως σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, το σχολείο εξακολουθεί να βρίσκεται σε λήθαργο, να αφίσταται από τις πνευματικές επιθυμίες και ανάγκες των πολιτών, να αφίσταται από τις παραγωγικές ανάγκες της χώρας, να αφίσταται από την κοινή λογική.
Η υπουργός Παιδείας άρχισε τη μεταρρύθμσή της (κάθε υπουργός κάνει μεταρρύθμιση...) καταργώντας τη βάση του 10, για να:
- Μη μείνουν κενές θέσεις στα ανεπιθύμητα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
- Mη μείνουν άδειες οι επαρχιακές πόλεις, οι γκαρσονιέρες τους και οι καφενειοταβέρνες τους.
- Μη μείνουν άδεια τα ΚΤΕΛ και οι πτήσεις.
- Παρκάρουν οι νέοι σε σχολές και να μην εμφανιστούν στη μετρούμενη, ήδη τρομακτική, νεανική ανεργία
- Εξακολουθήσουν οι φοιτητές να αφαιμάσσουν τις ήδη εξαντλημένες οικογένειες καταγωγής.
Από το άρθρο, «Σχολεία παραγωγής άεργων και δούλων», του Νικου Γ. Ξυδακη στην Καθημερινή 11.7.10.
Η προηγούμενη κυβέρνηση, αφού είχε επιτελέσει κοινωνικο-οικονομικό-μικροκομματικό έργο επί χρόνια με τη βάση του 10 την κατάργησε.
Τώρα η νέα κυβέρνηση αφού επιτελέσει και αυτή το ίδιο ευάρεστο "κοινωνικό" έργο, για να αυξήσει την ψηφο-πελατεία της, κάποτε πιθανόν να αντιληφθεί και αυτή ότι με να το βάζεις κουμπούρια και τούβλα στα πανεπιστήμια δεν αναβαθμίζεις την παιδεία….ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου