Προϋπόθεση αντιμετώπισης κάθε προβλήματος σε μια κοινωνία είναι το επίπεδο και η ποιότητα παιδείας των μελών της.
Η ελληνική οικονομία έφθασε στο σημερινό αδιέξοδο λόγω της χαώδους κατάστασης και της ηθικής κατάπτωσης του χώρου της εκπαίδευσης, βασικού υπεύθυνου για τη σημερινή διεστραμμένη παιδεία την οποία επιμένει να υποθάλπει η ελληνική πολιτεία.
Αντιγράφω από ένα άρθρο μου στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» της 28.1.1999:
Μαθητές και καθηγητές με την ανοχή των γονέων έχουν μπει σε ένα σύστημα αμοιβαίας και συνεχώς διευρυνόμενης διαφθοράς και αγραμματοσύνης.
Ούτε οι μαθητές ούτε οι καθηγητές δουλεύουν αρκετά. Δουλεύουν απαράδεκτα λίγο.
Και η κύρια ευθύνη γι’ αυτή την κατάσταση βεβαίως οφείλεται στις κυβερνήσεις του ΠαΣοΚ που κυβέρνησαν τον τόπο τα τελευταία 18 χρόνια. Πρόκειται για διαπίστωση του σημερινού αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Θεόδωρου Πάγκαλου («Τα Νέα», 22.1.1999.
Για να παραδεχθεί η τότε υπουργός Ανάπτυξης κ. Βάσω Παπανδρέου: Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε όλοι ότι υπάρχει ευθύνη για τη λογική της ήσσονος προσπάθειας με την οποία έχομε διαποτίσει τη νέα γενιά της Ελλάδας.
Η “φιλοσοφία” των δήθεν εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων είχε ως ανομολόγητη πρόθεση την εισαγωγή της ελάσσονος προσπάθειας και στους μαθητές, και κυρίως στους καθηγητές.
Αλλεπάλληλες μειώσεις των ωρών μαθήσεως και διδασκαλίας, κατάργηση κάθε ελέγχου για το συντελούμενο διδακτικό έργο και τα αποτελέσματά του, νομοθέτηση της κοπάνας των καθηγητών.
Όλα αυτά διευκολύνθηκαν και παγιώθηκαν με την εισαγωγή του κομματισμού στα σχολεία, με την εκπαίδευση κομσομόλων, που αναδείχθηκαν σε ηγεμονίσκους και εν ανάγκη τρομοκράτες, ακόμη και των δασκάλων τους, με την κατάργηση της αξιολόγησης των καθηγητών,με την αποθέωση της συνδικαλιστικής δραστηριότητας διδασκόντων και διδασκομένων προς ψηφοθηρίαν των κομματικών πατρώνων τους.
Και καθώς έτσι υπονομεύθηκε η πειθαρχία, επιβλήθηκε η αναξιοκρατία και διευκολύνθηκε η διαφθορά, που αναπόφευκτα τροφοδοτήθηκε παράλληλα με τα ιδιαίτερα μαθήματα και τις ανίερες συναλλαγές καθηγητών- μαθητών και των αναίσχυντων ή ανεγκέφαλων γονέων τους για να εξασφαλίσει το παιδί καλό βαθμό, έστω και επί πληρωμή.
Και φυσικά όλα αυτά συντελούνται με το επίχρισμα των απατηλών συνθημάτων για παιδεία προς όλους, ΑΕΙ για όλους, με την αγιοποίηση συλλήβδην και αθρόως των ενάρετων τέκνων τους που, και όταν ακόμη εγκληματούν στα σχολεία, στους δρόμους ή στα γήπεδα, έχουν την ηθική στήριξη της κοινωνίας.
Πολύ λογικό, άλλωστε, αφού παιδιά τους είναι και τους μοιάζουν.
Αυτά μεταξύ πολλών άλλων έγραφα πριν από δέκα χρόνια και αυτά οδήγησαν την Ελλάδα στο σημερινό οικονομικό κατάντημα και την παραπλανημένη νεολαία μας στα σημερινά απελπιστικά αδιέξοδά της.
Από το άρθρο, «Πώς φθάσαμε στο αδιέξοδο», του Γ. Μαρίνου στην Καθημερινή 28.3.10
Μπάχαλο η Ελλάς!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή