Μια ομάδα νέων Ελλήνων έκανε την παγκοσμίως πρωτοποριακή ηλεκτρονική εφαρμογή Beat (πρώην Taxibeat), που λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ ταξιτζήδων και όσων ψάχνουν ταξί. Ο πελάτης βλέπει στο κινητό τα αυτοκίνητα που είναι συμβεβλημένα με την εφαρμογή, ελέγχει τις αξιολογήσεις προηγούμενων πελατών, τον τύπο του αυτοκινήτου κ.ά., επιλέγει και με ένα πλήκτρο το ταξί έρχεται στην πόρτα του. Η επιτυχία της εφαρμογής ήταν μεγάλη. Εξαπλώθηκε εκτός των Αθηνών σε πολλές μεγάλες πόλεις του κόσμου και τελικώς η εταιρεία εξαγοράστηκε από τον γερμανικό κολοσσό Daimler.
Αφού η Beat δεν γονάτισε
από τα υπέρογκα φορολογικά βάρη, ο κ. Χρήστος Σπίρτζης αποφάσισε να τη
«ρυθμίσει». Τη μετατρέπει σε εταιρεία «μεταφορικού έργου» φορτώνοντάς την
περιττή γραφειοκρατία και παράβολα. Το αντίστοιχο θα ήταν να νομοθετούνταν τώρα
οι ακτινογραφίες και οι εξετάσεις κοπράνων για όσους ανοίγουν ηλεκτρονικό
κατάστημα. Κι όλα αυτά διότι ο κ. Τσίπρας και ο κ. Σπίρτζης θέλουν έναν καλό
λόγο από τον πρόεδρο των ταξιτζήδων κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο και προσδοκούν
ψηφαλάκια στις κάλπες. Υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει κάτι στη χώρα με αυτήν
την κυβέρνηση;
................................................................................................................................................................
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει νομοσχέδιο
για να καταστρέψει το πιο πετυχημένο ελληνικό start up, το Beat (πρώην
Taxibeat), μια ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης, την οποία χρησιμοποιούν
1.000.000 πολίτες και 8.000 επαγγελματίες ταξί.Προκύπτουν τρία θέματα. Ένα πολιτικό: Γίνεται ρουσφέτι στους νταβατζήδες του κλάδου, που δεν θέλουν να επιβραβεύονται οι πιο άξιοι επαγγελματίες ταξί. Ένα οικονομικό: Γίνεται επίθεση στην καινοτομία, στην επιχειρηματικότητα, στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Και, τρίτο, ένα θέμα λογικής: Πώς θα υποχρεωθεί μια πλατφόρμα διαμεσολάβησης, ένα application, να μετατραπεί σε... εταιρεία μεταφορών και οι χρήστες του σε μισθωτούς της; Πώς, σε ποια χώρα θα ήταν δυνατό να σταθεί ένας τέτοιος νόμος;..
Από άρθρα Πάσχου Μανδραβέλη και Κώστα Καλλίτση, kathimerini 1.10.17.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου